Stickstuga - Reflexmössor.

Pyssel, Fixa, DIY / Mössa, Reflextips, Sticka, reflex, reflex i mössa, reflexgarn, reflexmössa, sticka mössa, sticka mössor, sticka reflex / Permalink / 0
Nu har jag fått lite dille på att sticka. Råkade köpa en tidning med massa stickmönster när jag var på sybehörsbutiken och köpte tyg förut, och nu när jag var ledig senast var jag och grabbarna dit så de fick välja färg på garnet till deras mössor jag tänkte sticka. Köpte också reflexgarn som jag stickar i några ränder i mössorna. Såååå smart att bara sticka in reflexgarn i mössor, vantar, halsdukar osv! Har tänkt göra mössa och vantar till mig själv också. men först till kidsen. Noahs mössa är klart, och Filips är halvklar. Det var ett snabbt och enkelt stickmönster, och himla smidigt då man sticka en "vikkant" så mössan blir dubbel över öronen, hade annars funderat på att sy in ett foder men det slipper jag nu! Får fota dem sen när de är klara ute i mörkret, så får ni ser hur de lyser!
 
 
 
 
Till top